Twitter   Facebook   FeedBurner   RSS-канал  
Муніципалітет
Публічна інформація
ЦНАП
Звернення громадян
Громадянське суспільство
Служби інформують
Зайнятість
Почесні громадяни
                                     
 Підведено підсумки діяльності Фонду за І квартал 2015 року

На засіданні Колегії, що відбулася 29 травня під головуванням директора виконавчої дирекції Фонду, голови Колегії – Валерія Акопяна, було підведено підсумки діяльності Фонду за перший квартал 2015 року, а також визначено першочергові завдання. 

У своєму виступі директор виконавчої дирекції Фонду Валерій Акопян зазначив, що Фонд, як і вся держава, функціонує зараз в часи небувалих потрясінь. Зрозуміло, що такі умови істотним чином позначаються на результатах роботи. Мобілізація усіх ресурсів задля подолання кризи – ось першочергове завдання часу. 

Із запланованих на перший квартал 2015 року доходів в сумі 1 млрд. 570 млн. грн. надійшло дещо більше 1 млрд. 440 млн. грн., що становить близько 92% від плану. Недорахувалися ми таким чином в бюджеті близько 130 млн. гривень. 

Внески роботодавців склали майже 1 млрд. 429 млн. грн., або 92% до планового показника, з них надходження частки єдиного внеску до Фонду – 1 млрд. 426 млн. гривень. 

Від сплати пені та штрафів за адміністративні правопорушення з посадових осіб страхувальників отримали до бюджету Фонду 1,5 млн. грн., а це лише 53% від плану. 

Фактичні видатки з бюджету Фонду за звітний період становили 1млрд. 633млн. грн. проти запланованих 1млрд. 861млн. грн. Різниця, як бачимо, є порядку 328 млн. гривень.
Перевищення видатків над доходами за перші три місяці 2015 року сягнуло 193 млн. грн., яке поки що компенсується за рахунок наявного залишку коштів. 

Основною причиною невиконання бюджетних показників є зменшення надходження єдиного внеску зі східних регіонів держави. Протягом першого кварталу 2015 року від Донецької області надійшло близько 55% від розрахункової суми єдиного внеску на цей період. Від Луганській області ще менше – 32 відсотки. 

Валерій Акопян зазначив, що нормами Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», запровадженими з метою легалізації заробітних плат та зменшення навантаження на фонд оплати праці, передбачається можливість застосування знижувального коефіцієнту для визначення розміру єдиного внеску у разі виконання страхувальниками трьох відповідних умов. 

Це, по суті, було головним акцептом, що подавався суспільству ініціаторами реформи соціального страхування, але в березні ця норма була вилучена із Закону щодо реформування загальнообов'язкового державного соціального страхування. 

Проте, за підсумками роботи за січень-березень поточного року надходження частки єдиного внеску до Фонду виявилися на 4% меншими, ніж у першому кварталі 2014 року. Тобто, надходження навіть не досягли рівня минулого року, при тому, що згідно затвердженого Урядом макропоказника фонду оплати праці передбачалось зростання надходження частки єдиного внеску до Фонду на 6% у порівнянні з минулим роком. 

Станом на 1 квітня сума несплачених платежів до Фонду становила понад 819 млн. гривень. У порівнянні з початком року вона зменшилась на 1,4 млн. грн. або на 0,2 відсотка. 

Недоїмка у тому числі складає майже 654 млн. грн., що на 2,5 млн. грн. менше, ніж на початок року. Основними її частками є: недоїмка гірничих підприємств – 608 млн. грн.; банкрутство та неплатоспроможність страхувальників – 32,6 млн. грн.; недоїмка економічно активних підприємств – 10,6 млн. грн.; недоїмка підприємств установ виконання покарань – 2,3 млн. гривень. 

З метою стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків робочими органами виконавчої дирекції Фонду подано позовних заяв до суду на суму 806 млн. грн., заявлено кредиторські вимоги до страхувальників-банкрутів на 32 млн. грн., у виконавчому провадженні знаходиться недоїмка на суму 620 млн. гривень. 

Залишок заборгованості зі сплати страхових внесків, пов'язаних з несвоєчасною виплатою заробітної плати, на кінець кварталу склав 18,6 млн. гривень. Ця заборгованість погашається надзвичайно низькими темпами – її сплачено лише на суму 138 тис. грн., або 0,7% від суми цієї заборгованості на початок року. 

На порушників законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві накладено понад 9 тис. адміністративних штрафів на суму 1 млн. 438 тис. гривень. Сплачено штрафів на суму 1 млн. 410 тис. грн. з урахуванням сплати штрафів, накладених у минулих періодах. 

Для примусового стягнення до відділів Державної виконавчої служби передано 335 постанов про накладення адмінстягнень на суму 61 тис. гривень. 

Велася також робота по заявленню кредиторських вимог страхувальникам щодо капіталізованих платежів, внаслідок якої до Фонду надійшло майже 4 млн. гривень. За результатами зусиль робочих органів виконавчої дирекції Фонду у першому кварталі 2015 року надійшло власних коштів на загальну суму понад 14 млн. гривень. 

На кінець першого кварталу 2015 року робочими органами виконавчої дирекції Фонду здійснювалось нарахування щомісячних страхових виплат 261 тис. особам. Ця кількість порівняно з аналогічним періодом 2014 року зменшилась на 42,5 тис. осіб, тобто на 14 відсотків. 

Таке зменшення зумовлено відсутністю змоги Фондом виконувати в повній мірі свої функції на території, яка не контролюється українською владою. 

У січні-березні поточного року потерпілим відшкодовано майже 1 млрд. 466 млн. гривень. Це на 77 млн. грн. або 5% менше, ніж в першому кварталі 2014 року. 

У структурі страхових виплат, проведених за перші три місяці 2015 року, основна їх частина припадає на щомісячні страхові виплати – понад 1,3 млрд. грн. (91%) та одноразову допомогу, якої виплачено майже 115 млн. грн. (це 8%). 

На виплату щомісячної грошової суми в разі часткової чи повної втрати працездатності, що компенсує відповідну частину втраченого заробітку потерпілого, у першому кварталі витрачено майже 1 млрд. 274 млн. грн., що на 40 млн. грн. або на 3% більше до такого ж періоду минулого року. 

Середньомісячний розмір цієї виплати у розрахунку на одну особу склав 1 494 грн., що на 60 грн., або на 4% більше, ніж це було у першому кварталі 2014 року. 

Кількість осіб, які отримують цей вид виплати, становить 247 тис. осіб. 

Зростання середнього розміру щомісячних страхових виплат відбулося внаслідок проведеного з 1 березня 2014 року перерахунку відповідно до постанови правління Фонду від 11 грудня 2014 року №19, яка набула чинності з 23 січня 2015 року. 

Перерахунок проведено майже 265 тис. осіб. Для осіб, які тимчасово переміщені з окупованих територій та районів проведення АТО, перерахунок здійснювався за місцем їх тимчасового проживання. 

У першому кварталі 2015 року виплачено майже 80 млн. грн. одноразової допомоги в разі стійкої втрати професійної працездатності потерпілому. Ця допомога протягом звітного року була призначена близько 1200 потерпілим. 

Слід зазначити, що відповідно до нової редакції базового Закону розмір одноразової допомоги значно зменшено. Він тепер визначається, виходячи із 17 розмірів прожиткового мінімуму (з урахуванням розміру відсотку втрати працездатності потерпілого). Таким чином, у першому кварталі поточного року максимальний розмір одноразової виплати в разі стійкої страти працездатності становив 20706 гривень. 

Враховуючи, що протягом звітного періоду до робочих органів Фонду звертались потерпілі з документами, в яких право на страхові виплати настало до набуття чинності нової редакції Закону, їм призначались виплати відповідно до вимог Закону у попередній редакції. Тому середній розмір призначених одноразових виплат склав 33 911 гривень. У порівнянні з січнем-березнем минулого року розмір одноразової допомоги зменшився майже вдвічі. 

Це чи не єдиний позитивний ефект від запровадженої реформи соціального страхування. При цьому, важливим є також той факт, що саме Фонд, провівши численні консультації з громадськістю та отримавши повне схвалення, виступив ініціатором законодавчих змін в цій частині. 

У першому кварталі 2015 року робочими органами Фонду здійснювалось обслуговування тимчасово переміщених осіб. Із заявами на продовження страхових виплат станом на 25 травня поточного року звернулося 17 тис. осіб, що переселилися з Донецької області та 16,4 тис., що виїхали з Луганської області. Крім цього, 22,4 тис. осіб переміщено в межах Донецької та 7 тис. осіб – в межах Луганської областей. 

Після набуття чинності постанови правління Фонду від 11 грудня 2014 року №20 з 3 лютого було розпочато роботу щодо виплати раніше нарахованих, але не виплачених страхових коштів тимчасово переміщеним особам. 

Так, станом на 25 травня надано погодження на проведення виплат майже 27 тисячам осіб. При цьому, слід зазначити, що значна частина звернень на цей час не опрацьована, зважаючи на технічні причини та значне навантаження на працівників Фонду в Донецькій та Луганській областях. 

У першому кварталі було проведено також індексацію грошових доходів на суму близько 27 млн. грн., що в 20 разів більше, ніж це було за результатами перших трьох місяців 2014 року. З цієї суми 25 млн. грн. виплачено потерпілим та 2 млн. грн. – особам, які мають право на страхові виплати в разі смерті потерпілого. 

Потерпілі внаслідок нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання впродовж першого кварталу 2015 року забезпечувалися медико-соціальними послугами відповідно до вимог чинного законодавства. 

У закладах охорони здоров'я було проліковано та забезпечено медичною реабілітацією 3685 потерпілих, що у порівнянні з аналогічним періодом 2014 року характеризується зменшенням обсягу забезпечення на 37 відсотків. 

Лікарськими засобами та виробами медичного призначення у звітному періоді в аптечних закладах було забезпечено 7324 особи. Це на 13% менше такого показника минулого року. 

Санаторно-курортним лікуванням було охоплено 1433 інвалідів внаслідок трудового каліцтва. 

Протягом кварталу було також забезпечено 1391 потерпілого на виробництві протезно-ортопедичними виробами, що в понад два рази більше, ніж у січні-березні минулого року. 

Спеціальні засоби пересування (коляски) протягом звітного кварталу отримали 28 потерпілих, що аналогічно показника 2014 року. 

У першому кварталі виплати на спеціальний медичний догляд отримали 781 інвалід, на постійний сторонній догляд – 2821 особа, на побутове обслуговування – 3510 потерпілих. Зменшення цих обсягів становить близько 20% від показників 2014 року. 

Також профінансовано витрати на додаткове харчування 104 інвалідам, що на половину менше показників такого ж періоду минулого року. 

Зубопротезуванням, очним протезуванням, окулярами, контактними лінзами та слуховими апаратами забезпечено 57 потерпілих. У порівнянні з першим кварталом 2014 року відбулося зменшення обсягу забезпечення на 19 відсотків. 

Проводилась компенсація витрат на бензин, ремонт і технічне обслуговування автомобілів та на транспортне обслуговування для понад 4 тис. інвалідів. 

Загалом же для забезпечення потерпілих медико-соціальними послугами виконавчою дирекцією Фонду впродовж першого кварталу 2015 року використано більше 64,2 млн. гривень. 

При оцінці ситуації слід враховувати, що станом на 1 січня 2015 року загальна сума непроведених органами Держказначейства платежів за цією бюджетною статтею становила 13,6 млн. грн., які було виплачено в повному обсязі в січні поточного року. 

Необхідно також зазначити, що зробити об'єктивний порівняльний аналіз показників за перші три місяці поточного року складно у зв'язку з повною або частковою неможливістю надання послуг потерпілим в Автономній Республіці Крим, місті Севастополі, Донецькій та Луганській областях. 

Попри все, можна визнати, що виконавчою дирекцією Фонду докладалося і докладається максимум зусиль для своєчасного виконання своїх зобов'язань із забезпечення в повному обсязі медико-соціальними послугами потерпілих. 

Одним із основних показників, що в кінцевому виразі безпосередньо позначається на фінансовому стані Фонду, є рівень виробничого травматизму та професійної захворюваності

У першому кварталі 2015 року у порівнянні з таким же періодом 2014 року кількість страхових нещасних випадків зменшилась майже на 19%, кількість смертельно травмованих осіб – на 4,6%. 

Валерій Акопян зауважив, що аналіз здійснено без врахування нещасних випадків та професійних захворювань, які сталися на підприємствах, що знаходяться в населених пунктах, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження. 

Найбільша кількість страхових нещасних випадків зареєстрована у Донецькій області (17%), Дніпропетровській (14%) та в місті Києві (9%). Кількість травмованих осіб у цих областях сумарно складає майже 40% від загальної кількості травмованих по Україні. 

Серед причин нещасних випадків традиційно вже переважають організаційні – 64% усіх нещасних випадків. Через психофізіологічні причини сталося 24% нещасних випадків, а через технічні – 12%. 

У звітному періоді 2015 року порівняно з першими трьома місяцями 2014 року питома вага кількості нещасних випадків з організаційних причин збільшилася на 1,5%, з технічних причин зросла на понад 2%. Натомість частка нещасних випадків, до яких призвели психофізіологічні причини, скоротилася на 4%. 

У січні-березні 2015 року у порівнянні з відповідним періодом 2014 року кількість професійних захворювань зменшилась на 37% (з 764 до 481). 

Найбільша кількість професійних захворювань зареєстрована у Дніпропетровській (34%), Львівській (25%), Донецькій, Кіровоградській, Запорізькій, Сумській областях (по 8%). Кількість профзахворювань у цих областях складає майже 90% від загальної кількості по Україні. 

У структурі професійних захворювань чільні місця належать: хворобам органів дихання – 50% від загальної кількості по Україні, захворюванням опорно-рухового апарату – 32%, вібраційній хворобі – 9%, хворобам слуху – 4%. 

Три чверті професійних захворювань сталося в галузі добувної промисловості, що проте у відносному вимірі на 37% менше у порівнянні з відповідним періодом минулого року. 

Відповідно до статті 51 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» виконання статутних функцій та обов'язків Фонду соціального страхування від нещасних випадків щодо запобігання нещасним випадкам покладено на страхових експертів з охорони праці. 

У зв'язку із запровадженням обмеження на проведення перевірок стану умов і безпеки праці та профілактичної роботи на підприємствах страховими експертами з охорони праці робочих органів виконавчої дирекції Фонду призупинено проведення перевірок стану умов і безпеки праці та профілактичної роботи на підприємствах. 

У зв'язку з цим, було посилено роботу з профілактики виробничого травматизму та професійної захворюваності за іншими напрямами, не пов'язаними із проведенням перевірок. 

Так, у першому кварталі 2015 році робочими органами взято участь у проведенні: понад 1110 семінарів, що на 89% більше у порівнянні з аналогічним періодом 2014 року; близько 2000 нарад – або у 2 рази більше; 762 «круглих столів» – майже у 3 рази більше; 147 конкурсів – на третину більше. 

У засобах масової інформації було опубліковано 618 статей з питань охорони праці і соціального захисту працюючих у разі виникнення нещасних випадків на виробництві або професійних захворювань, що на 19% перевищує такий же показник минулого року. 

Директор виконавчої дирекції Фонду підсумував, що результати функціонування Фонду у першому кварталі поточного року виявилися доволі неоднозначними. Вони, зрозуміло, віддзеркалюють загальний стан економіки держави. Проте, існує також низка суб'єктивних чинників, що на фоні невтішних макропоказників посилюють загрозу деструктивних процесів в системі Фонду. 

Над їх аналізом та нейтралізацією всі працівники Фонду мають цілеспрямовано і як ніколи згуртовано працювати.


2352Версія для друкуНадіслати

Веб-камери міста
Трансляція засідань
Тижневий план
Актуально


























пошук
погода
GISMETEO: Погода по г.Славянск
курсИ валют
finance.ua

finance.ua