Відповідно до Указу Президента 12 березня 2013 року № 128/2013 «Про Національний план дій на 2013 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010-2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава» Нацдержслужба України в межах повноважень має забезпечити виконання низки завдань напряму реформ «Реформа системи публічного управління» щодо удосконалення регулювання у сфері запобігання корупції та створення професійної та ефективної державної служби та служби в органах місцевого самоврядування, а саме: підготовку проекту Закону України «Про внесення змін до статті 12 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції», доопрацювання проекту Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» (нова редакція), видання наказу «Про внесення змін до Порядку підвищення рівня професійної компетентності державних службовців, затвердженого наказом Національного агентства України з питань державної служби від 6 квітня 2012 року № 65».
Підготовка нормативно-правових актів здійснювалась з урахуванням пропозицій та зауважень Координаційного центру з упровадження економічних реформ, заінтересованих державних органів, національних асоціацій органів місцевого самоврядування, соціальних партнерів.
Проект Закону України «Про внесення змін до статті 12 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» було розроблено відповідно до підпункту 222.2 Національного плану дій на 2013 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010-2014 роки «Заможне суспільство, конкурентноспроможна економіка, ефективна держава» з метою розширення переліку посадових осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, декларації про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру яких підлягають обов'язковому оприлюдненню, а також запровадження обов'язковості їх оприлюднення на спеціальному єдиному веб-порталі.
Прийняття Закону України «Про внесення змін до статті 12 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» дозволить передбачити обов'язок органів державної влади та місцевого самоврядування оприлюднювати відомості, що містяться в деклараціях про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру, на спеціальному єдиному веб-порталі, що суттєво спростить доступ до цих відомостей з боку громадськості та сприятиме здійсненню належного громадського контролю у сфері запобігання і протидії корупції.
Проект Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» (нова редакція) було розроблено відповідно до підпункту 229.1 Національного плану дій на 2013 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010-2014 роки «Заможне суспільство, конкурентноспроможна економіка, ефективна держава» з метою удосконалення правового регулювання служби в органах місцевого самоврядування відповідно до європейських принципів ефективного врядування та у зв'язку із системними реформами, започаткованими Президентом України. До засадничих принципів служби в органах місцевого самоврядування, на відміну від чинної редакції Закону, віднесено також верховенство права, політичну неупередженість та прозорість діяльності. В проекті Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» (нова редакція) визначено принципи, правові та організаційні засади служби в органах місцевого самоврядування, правовий статус посадових осіб місцевого самоврядування, умови та порядок реалізації громадянами України права на службу в органах місцевого самоврядування.
Наведені завдання послідовно розв'язуються у положеннях проекту Закону, якими передбачається створення правових передумов для:
-
підвищення престижності служби в органах місцевого самоврядування;
-
врегулювання статусу посадових осіб місцевого самоврядування;
-
введення в дію прозорого механізму прийняття на службу в органи місцевого самоврядування;
-
введення в дію ефективного механізму запобігання корупції; створення умов прозорої діяльності органів місцевого самоврядування;
-
підвищення рівня соціального та матеріального захисту посадових осіб місцевого самоврядування.
Визначено вичерпний перелік осіб, на яких не поширюється законодавство про службу в органах місцевого самоврядування, а саме: на депутатів місцевих рад, які не займають на постійній основі посад в органах місцевого самоврядування; працівників органів місцевого самоврядування, які виконують функції з обслуговування; працівників підприємств, установ та організацій, а також інших суб'єктів господарювання комунальної форми власності. Перелік посад, умови оплати праці та посадові обов'язки працівників органів місцевого самоврядування, які виконують функції з обслуговування, визначається керівником органу місцевого самоврядування з урахуванням критеріїв визначення переліку посад працівників державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим та їх апарату, які виконують функції з обслуговування, встановленими спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань державної служби.
Проект Закону України«Про службу в органах місцевого самоврядування» (нова редакція) містить низку принципових новел, серед яких:
-
введення системної класифікації посад залежно від характеру та обсягу посадових обов'язків;
-
єдині стандарти прийняття на службу в органи місцевого самоврядування;
-
нові підходи до управління персоналом та оцінювання службової діяльності;
-
новели щодо професійного навчання посадової особи місцевого самоврядування, оплати його праці, преміювання та заохочення, а також дисциплінарної та матеріальної відповідальності;
-
компетентнісний підхід до оцінювання здатності посадових осіб місцевого самоврядування виконувати посадові обов'язки, визначені у посадовій інструкції.
Для отримання додаткової інформації звертатись до Нацдерслужби України: вул. Прорізна,15, Київ-34, Україна 01601.
Контактні телефони: +380 (44) 256-00-64, Факс: +380 (44)279-05-29;
Електронна адреса: Oksana.Pidorina@nads.gov.ua; volodymyr.zubchuk@nads.gov.ua
офіційний веб-сайт Нацдержслужби України: www.nads.gov.ua