Пошук нової роботи напевно не числиться у списку самих захоплюючих занять, які плануються. Взагалі пошук роботи не відноситься до тих видів діяльності, про які більшість людей могла б сказати: „Я готувався до цього заздалегідь і вважаю себе великим докою у цій сфері”. Ніхто не застрахований від того, що в один не досить прекрасний момент стане безробітним – причому не за своїм бажанням. А ставши безробітним, людина може місяцями шукати роботу, особливо в наш непростий час. І чим більшу наполегливість і послідовність вона при цьому проявить, тим краще виявиться кінцевий результат.
Дуже часто більшість людей, що шукають роботу, звертається «за допомогою» до засобів масової інформації. Що ж потрібно зробити для того, щоб пошук роботи за допомогою ЗМІ був найефективнішим? Перш за все:
-
читайте торгові і ділові журнали;
-
коли дивитесься телевізор, звертайте увагу на рядок телетексту, там можуть бути відомості про вакансії;
-
проглядайте всі газети, які можуть містити інформацію про відкриті вакансії. Особливу увагу надайте інформації про нові підприємства, підприємства, які можуть розширятися і відкривати свої філіали у Вашому місті, районі.
Пам'ятайте про те, що мало знайти і прочитати оголошення, потрібно ще уміти їх грамотно аналізувати. А для цього:
Дайте собі відповіді на наступні питання:
1. У якому виданні розміщене оголошення? Це дає уявлення про витрати, про те наскільки широко проводиться пошук.
2. Оформлення оголошення. Його величина, місце, вибраний шрифт, наявність логотипу і т.п. З цієї інформації можна одержати уявлення про фінансову можливість фірми і престижність пропонованої роботи. Чим солідніше видання і оголошення, тим більше шанси, що це солідна фірма і серйозна робота.
3. Чи надане оголошення самою фірмою чи агентством з підбору персоналу? Послуги солідних агентств обходяться звичайно в 20-30% пропонованої на даній посаді річної зарплати і є певним свідоцтвом і фінансового стану фірми, і значенням, яке надається заповненню даної вакансії.
4. Чи вказана сфера діяльності фірми? Що фірма вважає потрібним повідомити про себе?
5. Якщо назва фірми вказана з повною визначеністю – це хороша ознака. Виключенням є оголошення агентств з підбору персоналу, коли з огляду на ряд обставин ім'я навіть дуже серйозного працедавця не вказується.
6. Чи вказується точне найменування посади? Чи розкриті задачі і функції?
7. Які вимоги до кваліфікації і професійного досвіду? Іноді вони перераховуються прямо, а іноді їх можна вивести з інформації, що побічно надається в оголошенні про фірму.
8. Чи передбачається спеціальне навчання нового працівника?
9. Чи пред'явлені які-небудь вимоги до особистих якостей?
10. Чи вказана зарплата? Повна відсутність згадки про зарплату може означати, що вона відносно невелика. Хоча бувають і виключення. Чи є згадка про якісь додаткові пільги і виплати, соціальний пакет, тощо?
11. Чи можна зрозуміти, що існує перспектива просування по службі?
12. Як і до кого рекомендовано звертатися? Якщо вказане конкретне ім'я з телефоном і адресою, то це значить, що вказана особа володіє як часом для бесіди по телефону, так і можливістю прийняти кандидата в своєму офісі.
13. Чи не створилося враження, що посаду занадто розхвалюють?
Пам'ятайте те, що, як правило, вам не вдасться знайти в оголошенні відповіді на всі ці або подібні їм питання, але чим уважніше ви проаналізуєте оголошення, тим вдаліше ви зможете спланувати свої дії щодо отримання запрошення на співбесіду.